کد خبر: ۱۱۶۲۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۶ 16 April 2024

بنام خداوند جان و خرد

شکستن طلسم خزان (دوری) و شکوفه رخسارها در بهار۱۴۰۳ بعداز نزدیک به ۲۰۰ سال   دیدار ها در طایفه حموله  تازه شد.
نزدیک به دو قرن  پیشتر در زمان درگیری محمد تقی خان  چهارلنگ با فتحعلی شاه قاجار  تعدادی از دلیران و  جنگاوران کیانرسی   بعنوان مبارز و مشاور در کنار آ محمدتقی خان  بودند  که تعدادی از این مشاوران نیز از طایفه حموله بودند . در آن دوران دستور قتل محمد تقی خان چهارلنگ به دستور فتحعلی شاه  به  معتمد الدوله حاکم وقت اصفهان داده شد از آنجائیکه معتمد الدوله یک انسان نیرنگ باز و حیله گری بود با طراحی اخذ مالیات با لشگر خود  به خوزستان سفر کرد و مالیات زیادی اخذ کرد .  دراین هنگام نزدیکان و سپاهیان محمد تقی خان به لشگر معتمد و الدوله حمله کرده آنها را شکست می دهند
در جنگ فوق بانویی به نام بی بی شهربانو که شوهرش را در جنگ از دست داده بود بهمراه  فرزند خود  بنام اکبر  حموله در اصفهان زندگی میکرده که با شخص ثروتمند و بزرگی بنام حسن شَران ازدواج مینماید.  اکبر حموله  در آن دوران و شرایط زندگی کرده  و بزرگ میشود  و با یکی از  دختران حسن شَران  از تیره الماسی طایفه الیاسی(ایل حاجیوند) ازدواج کرده  که حاصل این ازدواج ۵ فرزند به نام های عسکر_خیرالله(خِیرلا) نورالله(نیلا)_شمس الله (شَمی ) و قیصر شد که در حال حاضر و با گذشت نزدیک به دوقرن  نوادگان آنها در  اندیمشک و چم گلک  دزفول صفی آباد_چغامیش_شمس آباد_شهرک حمزه _قله صید سکنی و زندگی میکنند .
حال بعد از گذشت نزدیک به دو قرن  ودر پی تحقیق و  جستجوی فعالان اجتماعی و سیاسی  طایفه حموله  ساکن مسجدسلیمان با قبول زحمات و عشق به همدلی و منباب همگرایی با تحقیق و جمع آوری اطلاعات و دست و دل نیاز بسوی همتباران توسط گروهی و بویژه جناب مهندس وحید زمانی  حاج محمود کریمی علی‌محمد عسگری  پی به این موضوع می‌برند. و در صدد آشنایی بیشتر و ایجاد ارتباط قوی تری برمیاد که اول قدم به میزبانی تعدادی از حموله های ساکن اندیمشک و دزفول به مسجدسلیمان می‌شوند.
و متعاقبا درپی دعوت و به منظور آشنایی بیشتر حاج علی محمد رحمانی بزرگ طایفه حموله ساکن اندیمشک به مناسب عید سعیدفطر و در بهار ۱۴۰۳میزبان  دیداری در اندیمشک و با حضور پرشکوه و تشکیل اجتماعی  نزدیک هزار نفری  می‌شود.
که به نمایندگی از سوی مهرورزان وارگه حموله بعنوان میزبان (گرچه همه مهمان جان بودند) مهربان بانوان و بزرگ مردان از طایفه حموله در اندیمشک و دزفول برادران حاج علی محمد رحمانی ،  محمد حسین رحمانی ،  عبدمحمد عسگری و کَرمعلی عسگری و بانو لیلا خیری از نامداران  وفرهیختگان این طایفه مهر و گل افشانی صورت می‌گیرد .
دراین  جلسه هم اندیشی و برادری که به میزبانی حاج علی محمد رحمانی در اندیمشک  تشکیل گردید تعدادی از برادران بنام های حاج محمد رضا حسین پور،  وحید زمانی، عزت عسگری،مصطفی بهزادی  بابک خدامرادی ،شاه رضا تراب زاده  حسین اردشیری به نمایندگی مهمانان و جناب  عبدرضا سزاری و دکتر امیر قنبری به نمایندگی از میزبانان ایراد سخنرانی نمودند و حضورمهمان ویژه  جناب استاد مجید توسلی گرامی برادر همخون لرستانی و پاپی پیشینه و در همسایگی عزیزان شاهنامه پژوه با لباس فاخر لری شکوه دوچندان بر جلسه نمود. و در پایان حاضرین  عکس به یادگار ثبت در تاریخ و ماندگار گرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار